livetichampagne.blogg.se

Två gastronomer i Champagne

Hej igen

Publicerad 2014-01-10 14:54:16 i Going to France,

Vi åkte till Sverige för jullov och bloggen med oss! Jullovet va ju toppenbra och skönt, personligen fortsatte jag på "att göra massa grejer"-temat och hann med (nästan) alla kompisar, ett besök i Skövde och nyår i Sälen med Hanna och Maya (wiiiie!!!) och lite annat smått och gott som gjorde detta jullovet antagligen det sista någonsin och kanske det bästa! Mysigt var det och snabbt gick det!
 
Nu är vi dock tillbaka här i Troyes för slutspurten av vår termin utomlands, imorgon är det endast en vecka kvar tills vi rullar bilen uppåt mot Sverige igen. Personligen hade jag kunnat åkt idag, igår eller imorgon. Jag är ständigt lite rastlös, tröttnat på att aldrig ha 100 procent koll på viktiga grejer samt saknar ihjäl mig efter min lägenhet. Första helgen i den utan att planera in något, det är vad jag önskar mig nu. Idag har jag dock börjat packa, tvätta och rensa lite inför hemflytten. Vin har företräde på utrymmet så det gäller att vara stenhård ;).
 
Sen vi kom tillbaka har vi hunnit med föreläsningar och avslutat ännu en kurs, träffat vänner, haft vinkvällar och ätit på Fille, ja vi njuter helt klart av vår sista tid här och priotiretar det viktigaste! Även om jag längtar hem nu så kommer det såklart va vemodigt att inte längre träffa folk här lika ofta osv, men vi är bjudna till Åre så så lätt slipper de andra inte undan!

Ja, det var en liten kort uppdatering. Vi lever med andra ord!
 
 
 
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela