livetichampagne.blogg.se

Två gastronomer i Champagne

Vardag

Publicerad 2013-10-24 19:00:25 i Allmänt,

Det är så mycket tankar som snurrar i huvudet för tillfället. Värst är känslan inför att plugga inför min tenta i mikrobiologi. Aldrig någonsin har det nog gått så fruktansvärt dåligt att ”skärpa till sig” och bara läsa, läsa och läsa. Men känslan när ämnet är svårt redan på svenska och då ha en engelsk bok, distanskurs och endast 3-4 föreläsningar att ha som stöd känns det tufft. Ännu tuffare blir det när man är i kapitel 4 och inser att det är 7 kapitel till att ta sig igenom. Då glider tankarna gärna in på ungefär allt annat än att ja, bara genomföra studierna.

Med andra ord har jag världens mest ojämna humör för tillfället, ena sekunden är jag motiverad och peppad av utmaningen. Andra helt nerdeppad över att det är en så stor tenta och så mycket att lära in, hatar det för ämnet är verkligen intressant.

Det andra som snurrar är framtiden (never ending story) och jag och Sanna pratar väldigt mycket om vad det ska bli av med oss. Alla dessa drömmar, förhoppningar, förväntningar, spänningen, oron, glädje och ångesten. Allt på en gång, men det får inte riktigt plats här och nu.

Härom natten drömde jag om examensdagen, vi höll på att förbereda inför mottagningen men det enda jag gjorde var att gå runt och gråta eftersom det kändes så vemodigt, haha. Tiden har verkligen gått snabbt sen vi flyttade. Vi har inte ens hunnit ha ost och vinkväll över skype med Hanna och Maya, och snart ses vi ju som vanligt igen. Ena stunden är jag (och Sanna?) jätteglada för våra drömmar och ambitioner i andra undrar man hur fan man ens ska kunna få ett jobb, haha. Hade jag inte befunnit mig i Frankrike nu hade jag varit inlagd någonstans, här kan jag i alla fall pressa fram tanken om att det kommer lösa sig på något sätt, vilket nästan aldrig var möjligt i Sverige.

En tredje grej som kan betecknas som ilandsproblem (men som är skönt i sammanhagen) som jag även tänker på en hel del är vad ett rimligt pris är på en t-shirt. Utgå ifrån att vi pratar t-shirt i bra material och av hög kvalité (svenskdesignad) (behöver för sig inte innebära hög kvalitet, men utgår ifrån det) och på pricken vad jag trivs bäst i. Shot, vad säger ni?!

Nåväl, imorgon är en annan dag. Då har jag heldag i skolan med en endagskurs (tror jag) och ska vara ledig ifrån allt som har med mikroorganismer att göra.

 Åh, en sista grej. Susanna håller på att laga risotto till oss, till det hoppas jag det blir ett glas vin.

 
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-10-25 19:53:37

Hoppas att det räcker med ett glass.
Ett vi att rekommendera;K
Blason D Àussieres köpt i Troyes druket iSurahammar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela