livetichampagne.blogg.se

Två gastronomer i Champagne

Onsdag

Publicerad 2013-10-30 21:38:45 i Allmänt,

Idag har det varit en helt vanlig dag! Jag har varit en sväng till skolan och fixat lite inför studiebesöket, vi har pluggat på bibioteket, vi har ätit sushi till lunch och varit och storhandlat tillsammans med Marie och Sara. Sen jag kommit hem har jag hunnit slänga i mig lite mat och tagit en dusch. Nu borde jag en massa saker, tex diska, plugga och se över ett arbete som ska in imorgon. Istället sitter jag och väntar in två avsnitt att se av en serie, högst produktiv med andra ord.
 
Tänker att jag hinner plugga till quizet imorgon (kanske jag vaknar upp imorgon och helt plötsligt gillar att ifrångå mina vanliga morgonruntier...) och se över arbetet på eftermiddagen och diska någon gång innan städerskan kommer på fredag (ja, men man är hemsk som strategiskt städar/plockar undan så hon kan göra skitjobbet...) (men bor man i slott så gör man ju).
 
Imorgon är det äntligen dags för en av de bättre Troyestraditionerna, det är dags för torsdagsfeeeeest! Halloweenfest och det blir nog trevligt, intressanta kostymer har vi på g. Sen blir det låsa in sig (be susanna låsa in mig?) i lägenheten för att sätta fart på riktigt med skithelvetesjävlatentan, detta har blivit mitt hatobjekt nummer ett. Eftersom jag aldrig åkt på omtenta är jag lagom sugen att göra det nu. Men samtidigt fattar jag inte att tentan är på fredag nästa vecka för det går knappt att motivera sig för att läsa och ta in det. Men det måste ju göras. Alla vet ju att man pluggar bäst till en tenta dunerbakis (fräsch och JÄTTEUTVILAD) (det är vad jag är på fredag, mamma och pappa)!
 
 
Svenskt bröd med lax that's how swedish people eat! (köpte bio-svenskt och la i frysen perfekt vid nödsituatoner)
 
Ps. Mamma jag fick ditt brev idag, tack så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela