livetichampagne.blogg.se

Två gastronomer i Champagne

Hälsningar från helgen

Publicerad 2013-10-20 19:42:00 i Besök, Tips,

Idag har vädret minst sagt varit varierat, allt ifrån spöregn till blå himmel och sol! Skönt och varmt hur som helst. Idag har vi lunchat hemma hos mig, spagetti och köttfärsås bjöd jag på (eftersom jag varit sugen på det jättelänge - det va supergott!) Mamma och pappa bjöd på efterrätt och till det en stor kopp kaffe!
 
Sen tog vi en sväng och kollade på hur skolan ser ut, finns ju trevligare vyer en grå dag i Troyes men de verkar tycka det är roligt att se hur man har det här nere. Sen gick vi ner på stan, det mesta är stängt och tyvärr hade även saluhallen stängt tills vi hann dit igen. Jag och mamma tog en kaffe på ett väldigt lila café sen gick vi på moderna museumet och besökte även katedralen Saint-Pierre Saint-Paul Cathedral, väldigt fin! Innuti kände man sig rätt så liten i jämförelse. Sen skutta jag hemåt i solen och la mig och sov en halvtimme. Det tar på krafterna att vara totalt ledig (fast lite stressad över att jag inte pluggat något i helgen alls) (och sov riktigt jävla genomdåligt inatt).
 
Har även gått och finurlat på ett inlägg om konserver, hur tråkigt det än låter så är det rätt så intressant ur många perspektiv. Men får se om det blir något av det, känns mest för att ta en riktigt tidig kväll och sova igen förlorad sömn. Imorgon sticker vi på en liten champagneprovningstur, ca 4-5 mil bort. Yeeeey, så roligt!
 
Det är rätt så roligt att ha besök av ens föräldrar, framför allt när de strosar och upplever stan på egen hand under tiden. Det känns som de vet hur mycket mera som helst om Troyes än vad jag gör, och att de sett större delar av staden än vad jag har. Tror jag är lite snabb på att konstarera att "det finns inget att göra" innan jag faktiskt kollat runt. På sina håll är staden iaf väldigt fin och bara det kan faktiskt vara värt en liten promenad då och då!
 
Nu kommer det lite bilder från dagen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela