livetichampagne.blogg.se

Två gastronomer i Champagne

Pannkaka och plugg

Publicerad 2013-11-10 14:31:33 i Going to France,

Hej och hå!
 
Nu var det längesen vi gav vår blogg den uppmärksamhet den förtjänar. Har ju varit rätt så irri på tentan som på något sätt tagit mycket tid och fokus, men ändå aldrig till 100 procent eftersom ja, hjärnan är som den är så att säga haha. Hur gick det nudå? Vettefan alltså, var jätteskönt att ha möjlighet att skriva den nu samt skriva ensam i ett rum, men frågorna, ja jag vet inte, blev lite svettig när tentavakten kom med miniräknare med skrev allt och lite till, rätt lr fel visar sig! Blir antagligen inget nytt armband genom tentan, men hoppas på delprov 2 vars exakta betyg trillar in imorgon ska utöka samlingen!
 
Efter tentan blev det städ, lasagnemiddag med Sanna och mousserade - det är man värd efter tentaskrivning! Igår skulle vi ha varit på bibblan och pluggat men stannade hemma och satt tillsammans och arbetade med våra arbeten. Denna helgen tar ju våra distanskurser mer eller mindre slut, ska bli skönt. På kvällen kom Jesper över, vi lagade hambrugare och drack fanta och rose, fint ska det va!
 
Idag har vi vaknat för tidigt och alldeles för trötta (iaf 50 procent av oss), varit och handlat och guess what, nu sitter jag hemma hos Sanna för ännu en eftermiddag i pluggandets tecken. Vi har det väldigt mysigt ihop och alldeles nyss hade vi pannkakslunch!
 
Nu ska Susanna gestalta en måltidsgrej, jag tycker det är jätterolig och tyckte att deras koncept och idé är super. Tror resultatet kommer bli kanois! Själv ska jag skriva om en hälsokommunikation, har utgått ifrån alkohol och daglig konsumtion skulle vara nyttigare än motion typ. Jätteroligt, intressant och bra träning för skrivandet som jag verkligen vill bli bättre på MEN blir knäpp på att sitta och fundera på om jag gör rätt eller ej, jaja skitsamma egentligen sålänge jag blir nöjd.
 
Det var ungefär det som hänt i våra franska liv sedan sist. Inte mycket, inget speciellt men ändå trevligt!


 
Vi måste självklart gratta våra pappor hemma i Sverige idag också, hoppas era dagar blir fina!
 
//Anna-Karin the blogger and Susanna the dish washer
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela